Lista de echipamente

Așa cum prima mea experiență montană a avut loc acum un an cînd timp de o săptămînă m-am retras în largul munților Carpați, trebuia să pun problema achiziționării unui echipament adecvat și strict necesar(mai târziu, am învățat că pot renunța la multe lucruri și nu este absolut necesar să le car cu mine).
Pentru prima data persoanele antrenate de ani de zile în acest joc au avut grijă să-mi împrumute minimul echipament - rucsac, izopren, sac de dormit, cort. Și acum n-ai să crezi, dar am urcat vîrful Goverla în adidași obișnuiți :) Problema a fost la coborîre, cînd a început să plouă, iar coborîrea a fost îngrozitor de periculoasă, aveam în permanența frica că alunec pe relieful pietros sau pe iarba umedă. Într-un final așa și s-a întîmplat, dar fără urmări grave, doar am adunat puțin noroi pe mine :) Atunci am realizat cît de important e să ai echipament adecvat. La început eram foarte dezorientată și nu știam ce, cum și de unde să-mi i-au sau să aleg, așa că am căutat magazine specializate aici la noi în Chișinău unde am căutat sfaturi de la consultanți. Cînd am mers să vad gama de produse, m-am regăsit într-o lume absolut necunoscută pentru mine, am descoperit atîtea lucruri noi, mă tot întrebam la ce o fi folosind toate astea?! Treptat mi-am adunat o listă de echipamente, aceasta am s-o expun în această postare.

Bocanci Asolo Voyager Colțari SUPER ICE CLASSIC CLIMBING TECHNOLOGY
Sac de dormit DEUTER - Exospere -8 SL
Saltea Therm-A-Rest NeoAir All-Season Parazapezi Sea To Summit - Grasshopper
Bețe de trekking Masters Summit Light red Trusa medicala Deuter First Aid

Prima mea achiziție a fost încălțămintea pentru trekking - bocancii. Asolo Voyager, impermeabili, cu talpa ușoara care absoarbe șocurile - Vibram. Sunt indicați pentru 3 sezoane, dar s-au comportat foarte bine și pe timp de iarnă, cu o pereche de ciorapi Thermo.

Rucsacul meu este DEUTER - ACТ LITE 45+10 SL. La prima vedere e foarte mic, dar cu puțină iscusință îmi împachetez cam tot ce am nevoie. Îmi place ca are compartiment separat pentru sacul de dormit, se poate regla după înălțime - în funcție de lungimea spatelui, dar cel mai important e ca e special conceput pentru femei - model SL: Special Lady.

Sacul de dormit - DEUTER - Exospere -8 SL, l-am comandat recent, încă nu l-am folosit dar pare a fi atît de comfortabil și e foarte placut la atingere. Unicul dezavantaj care îl are e greutatea 1800g și chiar volumul, abia am reușit să-l împachetez în rucsac. Dar cum pun accent pe comfort mai bine renunț la ceva inutil și optez pentru somnul atît de necesar după o zi obositoare de călătorie. Detaliile de temperatură :
Comfort Temp.: -2 °C
Limit Temperature: - 8°C
Extreme Temperature: - 26 °C*

Salteaua este Therm-A-Rest NeoAir All-Season. Este o saltea gonflabilă, are 480g și ocupă foarte puțin loc, 1/4 cît ocupă un izopren. În interior are o barieră reflectorizantă, care reflectă căldura degajată de corp și reduce pierderile de caldură spre pămînt. Deoarece e gonflabilă, trebuie exploatată cu atenție, deși este inclus setul de reparație în caz de pană, sper mult să nu-l folosesc. Totuși e o achiziție destul de scumpă, iar dacă nu ești dispus să cheltui prea mult, un izopren este mai mult decît suficient. Am ales salteaua tot din motive de comfort :)

Bețe de trekking - promit să fie un ajutor indispensabil la drumeție, având numeroase avantaje. Cel mai important dintre ele este legat de echilibrul corpului. Mult mai bine asigurat atunci când se folosesc doua bețe drept sprijin, acestea au un rol esențial și pentru distribuirea masei rucsacului. Greutatea acestuia este repartizată și pe brațe, reducându-se astfel presiunea asupra spatelui și picioarelor. Încă nu le-am folosit, dar sper să-mi fie de mare folos, voi veni cu mai multe detalii după ce le voi utiliza.

Colțarii fac parte din echipamentul tehnic de munte. Ei ajută la progresul pe zapadă înghețată, gheață și teren mixt. Se prezintă sub forma unei rame metalice, care are la exterior în partea ce ia contact cu solul, un număr de colți, iar în partea superioară ce ia contact cu bocancul, un sistem de prindere. Colțarii trebuie păstrați într-o husă specială, dintr-un material care sa nu se perforeze; pentru aceasta putem ajuta husa punand colțarii față în față, cu dinții spre interior. Cand mergem la munte, colțarii trebuie puși într-un loc ușor și rapid accesibil, de regula pe capacul rucsacului.

Trusa medicala: Deuter First Aid, am achiziționat-o aici în Chișinău și la setul de bază am mai adăugat pastile și alte medicamente, dar pregătesc un articol special dedicat acestui subiect - stay tuned :)
Dimensiuni: 17 x 11 x 8 cm.
Parazapezi, Sea To Summit - Grasshopper  sunt proiectate să protejeze pantalonii de umezeală și murdărie în drumeții sau ture pe munte. Sunt fabricate din material impermeabil, anti-vant și respirabil care mențin echipamentul uscat și curat: material sintetic rip-stop impermeabil, anti-vant și respirabil.
Sunt ușor de folosit, cu fermoar și închizători velcro: fermoar pe toata lungimea în față și închizatori velcro pentru o instalare rapidă. Sunt prevăzute cu elastic de prindere a gleznei și gambei și sunt compatibile cu orice model de bocanci de munte.

Aceasta e cam tot ce am adunat pînă acum, mai am de achiziționat și altele pîna a avea lista completă, dar toate la timpul lor. Pe curînd!



Share/Bookmark

2 comments:

  1. Buna,
    Am o intrebare cu privire la saltea. Ai avut vreo problema cu ea pana acum, gen sa inceapa sa se dezumfle dupa cateva ore?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună! M-am întors recent dintr-o călătorie lungă, iată de ce răspunsul e puțin întîrziat.

      Probleme de acest gen pînă acum nu am avut. Țin să menționez că verific minuțios suprafața care urmează a fi ”exploatată”, în rest e la fel de umflată pînă dimineața, n-am simțit vreo diferență pînă acum :)

      Ștergere