Muntele Kazbek, Caucaz - planuri!


Kazbek (rusă Казбек) este al treilea munte ca înălțime din Georgia și al optulea din masivul Caucaz. El este amplasat central între Marea Neagră și Marea Caspică fiind din punct de vedere geologic un vulcan stins. Muntele este acoperit de ghețari având altitudinea de 5.047 m deasupra n.m. După mitologia greacă de pe muntele Kazbek a furat Prometeu focul zeilor, fiind pedepsit de aceștia. Sub pisc la o altitudine de 2.170 m se află biserica „Zminda Sameba” (Sfânta Treime) care a fost clădită în secolul XIV. Muntele a fost escalat în anul 1868 de Douglas W. Freshfield, Adolphus Warburton Moore, Charles C. Tucker. 
În ianuarie 2013, planific o expediţie de iarnă pe muntele Kazbek împreună cu alţi tineri aventuroşi şi dornici de o astfel de experienţă. Pentru mine e un debut, o primă astfel de încercare! În ultima perioadă mă regăsesc citind tot felul de jurnale de călătorie prin această zonă şi anume în aceeaşi perioadă, citesc, văd poze şi mă regăsesc deja acolo, uneori mă ia şi frica privind anumite poze, video, dar pe de altă parte îmi doresc neapărat să ajung acolo şi astea toate mă determină să mă informez până şi în cele mai mici detalii tot ce e necesar de ştiut, de avut pentru o călătorie de succes!
Dar, ce înseamnă o călătorie de succes? În primul rând să revin acasă teafără şi nevătămată, însă asta nu e tot! Nu, scopul principal nu e să ajung în vârf, dar întreaga cale până acolo şi tot ce îmi oferă această cale, de la început până la sfârşit, fie şi situaţia în care nu e posibil de atins vârful, din cauza condiţiilor meteo. Conştientizez că partea tehnică e foarte important de a fi însuşită, dar nici aceasta nu e un scop care mi l-am pus când am decis să merg, e ca şi în cazul: pentru a nu îngheţa picioarele trebuie achiziţionate o pereche de botine ce s-ar isprăvi cu acest fact, dar scopul pentru care merg acolo nu e să îmi cumpăr botine, corect? ...Alt scop, experienţa? Da, mai mult decât o bună experienţă nu cred să nu-şi dorească un aventurier al munţilor, dar şi asta e unul secundar pentru mine...merg acolo pentru că muntele mă atrage prin masivitatea lui, prin situaţiile neaşteptate care le oferă deşi s-ar părea un morman de piatră inapt de a schimba ceva. Am căutat în nenumărate rânduri să ajung pe munte şi de când m-am reîntors de pe Elbrus, am simţit că trebui neapărat să mă întorc, acolo m-am regăsit...e acum m-am blocat, nuştiu cum să-ţi exprim starea asta care mă face să vibrez de dorinţa de a ajunge acolo şi a trăi momentele de care vorbesc acum! 
Mai vreau să-mi încerc capacităţile fizice şi un scop important pentru mine e să le depăşesc! Pregătirea fizică e în toi, alergări în timp limitat, în distanţe limitate, lucru pentru enduranţă(nu mai spun nimic, deocamdată, data viitoare când am timp, voi descrie cu lux de amănunte). Între timp mi-am mai achiziţionat şi echipament nou, şi mai am de adunat, când sunt gata completez lista, sunt foarte importante o groază de detalii de care trebuie să ţii cont când vine vorba de a alege ce îmbraci, cum şi de ce, internet-ul e plin cu informaţie utilă, eu sunt încă în pregătire, dar când simt că sunt gata, voi scrie şi un articol despre asta...acum că am făcut partea introductivă, revin la ale mele, mai exact la antrenamente şi informare masivă!

See you soon! :)





Share/Bookmark

1 comments:

  1. O altă călătorie prin Caucaz-
    http://moldemi.com/group/blogs/92/25/14-drume-ii-prin-lume-i-republica-georgia-din-caucaz

    RăspundețiȘtergere