Vîrful Elbrus! Pe ultima 100 de metri...


Astăzi, 12.07.2012, la numai o săptămînă distanţă de mult aşteptata drumeţie în munţii Caucaz. Planificările au început încă din martie anul curent, şi cu cît sunt mai aproape de marele eveniment cu atît cresc emoţiile unui nou început - fericire, îngrijorare, suspans, aşteptare - am şi fluturaşi în stomac. Da, marele eveniment, iubesc muntele atît de mult, îl ador, iar numai gîndul că în viitorul apropiat voi fi acolo îmi însenineaza sufletul, momentul, clipa, viaţa - tot! Mă simt atît de norocoasă că mi-am descoperit această pasiune şi în zilele mai grele, cînd sunt cuprinsă de tristeţe, dezamăgiri şi nelinişte, ori de vreo banală rutină atunci e destul să închid ochii şi să rătăcesc de-a lungul amintirilor create în călătorii. Dar mai mult decît atît, visez mult la un partener cu care aş împărţi această pasiune...

Mi-am pregătit un checklist, am adunat liste de la oameni care au ceva experienţă, şi vreau să le mulţumesc din suflet pentru informaţiile care mi le-au dat cu atîta drag, au fost nespus de încîntaţi să-mi vină în ajutor cu sfaturi și sugestii. Se creează o legatură specială între oamenii ce-şi văd vacanțele doar la munte, în drumeţii. Chiar şi atunci cînd suntem acolo şi ni se intersectează cărările ne salutăm cu atîta căldură, de parcă ne-am cunoaşte de-o viaţă, deşi suntem străini. Acolo, nu mai e loc pentru lucruri pamînteşti şi obişnuinţe sociale - oamenii sunt mult mai distinşi, mai deschişi şi privesc cu alţi ochi tot ce mişcă în jur - ori să fie doar ceea ce simt eu, şi cum înterpretez eu acele momente? Cred, niciodată n-am să mă detaşez de această avalanşă de emoţii, atunci cînd ating acest subiect :)

Un mic ”preview” :)



Şi acum, lista:

Important
1 Acte(Paşaport, buletin de identitate, polită de asigurare) + husă impermeabilă
2 Bani pt cheltuieli personale în valuta locală
3 Bani pt transport retur
4 Telefon mobil
Echipament
4 Rucsac
5 Sac de dormit
6 Saltea
7 Parazăpezi
8 Colțari
9 Bețe de trekking
10 Lanternă
11 Pelerină pt ploaie
12 Trusa medicală
13 Hartă
Îmbrăcăminte și încălțăminte
14 Jachetă de iarnă(a mea e pt schi)
15 Pantaloni de iarnă(la fel de schi)
16 Jachetă Polartec
17 Căciulă
18 Mănuși
19 Îmbrăcăminte de corp(pt dormit)
20 Tricouri(2-4, important să nu fie bumbac, ci materiale sintetice)
21 Pantaloni scurți
22 Bocanci + încălțăminte de schimb(adidași)
23 Costum de baie
24 Șosete(2 perechi de vara și 2 de iarnă) 
25 Buff (vară + iarnă)
Accesorii și igienă
26 Aparat foto
27 Termos
28 Ochelari de soare
29 Pungi de naylon
30 Periuță și pastă de dinți
31 Prosop, săpun + hîrtie igienică
32 Vas din aluminiu, lingură
33 Cremă pt protecție solară(SPF>30)
34 Balsam pt buze
35 Rezervor pt apă
36 Ac + aţă de cusut.
37 Carnețel + pix
Echipament comun
38 Cort
39Primus + rezervă de gaz
40 Cratiță pt gătit
41 Toporaș
42 Chibrituri/brichete
43 Burete + detergent pt vase





Share/Bookmark

4 comments:

  1. O da!! Superba calatorie. Daca stiam mai din timp poate poate imi ceream voie sa ma alatur si eu...
    Iti urez sa iti dea muntele ceea la ce te astepti de la el!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult!
      Eh, acest „dacă”, cine l-a inventat?!
      Voi anunța mai din timp, pe viitor - promit solemn! :)

      Ștergere
  2. Dupa calculele mele ar trebui deja sa fii inapoi )). Sper ca totul a fost superb si ne vei bucura in curand cu o povestire incredibila.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Well...ieri - 04.08.2012 am revenit :)
      A fost extrem de frumos, superb si...
      Povestirea apare in curind ;)

      Ștergere