O zi de răsfăț pentru bicicleta :)


02.06.2012 - Vremea de azi mi s-a părut minunată!...
Astăzi Aquarelle FM a organizat un tur prin oraș pe bicicleta, iar la final - concursuri, picnic si voie bună!
După ce mi-am plimbat bike-ul prin oras și viceversa - am hotărît că e timpul pentru curățat, lustruit, uns...It was really hard, but I enjoyed the result ))


Ce am facut:

1. Dezasamblare -am scos roțile si lanțul. Lanțul l-am lasat în soluție Kerosen, aprox. 30 minute, iar pe parcurs am mai schimbat de cîteva ori soluția, se face neagră imediat ))..dar dacă o lași timp îndelungat mizeria se lasă pe fundul vasului și aceasta poate fi refolosită)) 
2. Am spalat tot cadrul, furca, ghidonul și restul detaliilor cu apa și degresant..în locurile mai puțin accesibile am folosit o perie de dinți))) 
3. Roata din spate, care are pinioanele, mare mizerie si pe ele..peria si la treabă)) 
4. Cum n-am ramas mulțumită de cum s-a curătat lanțul în soluția în care a fost lăsat am mai dat cu peria și a fost mai bine :) 
5. Lustruire
6. Reasamblare
7. Lubrifiere lant




Share/Bookmark

8 comments:

  1. Tatiana, cit timp a durat procedura?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aprox. 1,5 - 2 ore, nu mai mult! Cel mai mult mi-a luat să scot și să pun lanțul la loc))

      Ștergere
    2. Bravo Tatiana dar pentru a spala lantul nu e neaparat necesar de al scoate de pe rotile dintate(bicicleta).Eu fac in modul urmator.Intorc bicicleta cu rotile in sus,apoi schimb lantul pe roata dintata cea mai mare din fata si pe una din cele mai mici din spate.Apoi torn intrun pahar din plastic de unica folosinta de cel putin 250 ml volum putina benzina(poti folosi si alte lichide ca disolvant sau altele ecologoce).Tin paharul cu mina stinga chiar sub lant iar cu cealalta mina cu o perie de vopsit mica lustruesc lantul cu peria inmuiata in benzina.Toata murdaria curge in pahar.Apoi repet procedura si spal cealalta parte a lantului.Dupa asta sterg lantul. Iau o petica uscata, o infasor in jurul lantului
      si o tin cu o mina, iar cu cealalta rotesc pedalele in sens opus.
      Sper ca sfaturile mele vor prinde bine.Cu respect Ghena. ghendos@inbox.ru

      Ștergere
    3. Mulţumesc mult pentru sugestie, voi încerca data viitoare :)

      Ștergere
  2. Ououu, câtă migăleală dar și rezultat pe măsură!

    RăspundețiȘtergere