03.02.2012 Odessa - "Perla Mării Negre"




       03.02.2012 - 12:15, parcă soarele în Odessa încălzește și luminează mai puternic decît în Chișinău. În timpul deplasării Chișinau-Odessa pe porțiunea de tranziție dintre hotare, n-am văzut nici urmă de zăpadă, la un moment dat mă regăseam dezamăgită de faptul că-mi spuneam adio de la zăpada cu care eram obișnuită în Chișinău și de aici în colo pe tot parcursul călătoriei.  Mă tot chinuia gîndul că visam mult la munte, zăpadă și bucuria pe care o aduc, dar pentru moment am doar trista constatare - nu voi avea parte de acestea, trist şi nedrept. Lanurile negre-gri, copacii goi cu ramuri strigătoare la cer şi norii grei de după geam trec ca paginile răsfoite în grabă şi fără interes a unei cărţi în absenţă oricărei mici dorinţe de lectura, las capul lin pe geam şi încerc să adorm - "Tatiana, ninge!", aud ca prin vis. -"Mă laşi şi pe mine să dorm? N-are de unde să ningă, n-are!"  ...însă, ca să vezi, cu cît ne apropiam mai mult de prima destinație apareau și primii fulgi, și lanuri, cîmpii acoperite cu zapadă, zăpadă...cît îmi tresărea inima și mă tot mişcam dintr-un loc în altul(ce, să zic, un loc în maşină, nu oferă prea mult spaţiu. dar atunci îmi era mai mult decît suficient), nu mai aveam răbdare să ajung, mă vedeam deja alergînd printre fulgii de nea, alergînd! Cîtă bucurie...


     Odessa - oraș cu o atmosfera deosebită, e plin de viață și mișcare, mai colorat, mai animat și mai vesel față de altele ce le-am văzut. Arhitectura orașului lasă o amprenta oricărui voiajor, cît de grăbit n-ar fi. Deși, nu sunt pentru prima dată aici, ori de cîte ori mă reîntorc mă simt ca prima dată...mister care nu încerc sa-l deslușesc, e pur și simplu fantastic!


      Avem timp destul pentru plimbari lungi prin oraș, pînă la plecarea din gara a trenului  Odessa - Simferopol mai sunt 6 ore. Mergînd pe ideea ca o imagine spune mai multe decît 1000 de cuvinte, am să redau momentele petrecute în acest oraș în imaginele de mai jos.





















Share/Bookmark

0 comments:

Trimiteți un comentariu